AIR9RDOv2 2 938x540Co wy na to? Robimy zakład (o dobre piwo), że flagowy ścigacz Niner Air 9 RDO będzie w przyszłym roku oficjalnie na kołach 27.5+. A po czym wnoszę? Otóż nowy Niner Air9 RDO jest już w standardzie Boost.

Świnka Peppa

Tylko nie mówcie, że jedna jaskółka wiosny nie czyni. Jeszcze wspomnicie przy kuflu moje słowa. W każdym razie Niner, jak zwykle w swoim stylu, odświeżył ścigancką maszynę, która ostatnim razem już miała osiągnąć maksimum możliwości. A tu proszę...zawsze coś da się poprawić, ulepszyć a nawet zepsuć.

Ludzie narzekali, że karbonowy ścigacz by za bardzo PRO i jego węglowy szkielet filtrował tylko brzydkie słowa właścicieli zamiast kamieni jak telewizory. Narzekali, że węzeł suportu był jakby z plasteliny, choć tak naprawdę nic mu nie dolegało, ale jeden watt mniej i byłbyś miszczu na pudle, a tak jesteś ledwo w drugiej setce...(albo po drugiej setce).

Inżynierowie Ninera zasiedli do okrągłego stołu i poprawili ramę. Oprócz niesamowitych CMYK-owych kolorów zmian jest naprawdę sporo. Aby dupsko jadącego czuło się bardziej komfortowo wycieniowano bardziej górne rurki tylnego widelca oraz...tadam! - zrezygnowano ze sztycy 31.6mm na rzecz cienkiej rurki 27.2mm. Tu odjęto, ale za to dodano materiału i objętości w sekcji suportowej.

AIR9RDOv2 11 938x540

Niemniej istotną zmianą jest implementacja wspomnianego wcześniej standardu Boost148, czyli osi przelotowej 148x12mm. Primo, ten ruch pozwolił skrócić jeszcze bardziej tylne widełki aż o 4mm do bardzo przyzwoitych 435mm z zachowaniem porządnego prześwitu. Air9 RDO pozwala bez problemu założyć oponę 2.4". Secundo, zwiększyła się także ilość miejsca na przednią zębatkę. Pamiętacie zapewne, iż poprzedni model pozwalał na montaż skromnej koronki 32T, dobrej na góry oraz dla tłustych tatusiów, ale zbyt mikrej dla prawdziwych kolarzy. Obecni będzie można stosować rakietowy blat 38T, a nawet dwu-rzędowy napęd! Wot amerykanska technika...

niner Air 9 RDO 2017 boost

niner Air 9 RDO 2017 frame  niner Air 9 RDO 2017 tirantes 

Żeby tego było mało, komu zachce się singlespeed ten w łatwy sposób będzie mógł pozbyć się wciskanego suportu PF30 na patentowy system Niner BioCentric II, na oś 24mm. Inna technologia, nowe materiały, ciach trach i udało się urwać kolejne gramy z i tak lekkiego szkieletu. Nowy Air 9 w rozmiarze M zszedł poniżej 1kg. To bardzo dobry wynik!

Niner Air 9 RDO 2017, to także uaktualniona geometria, która teraz bez pierdnięcia obsługuje widelce o skoku 120mm - to dla tych "agresywnych inaczej". Wystarczyło tylko wypłaszczyć o stopień kąt główki ramy, z 71 do 70st, oraz skrócić jej długość.

 niner air 9 rdo 2017 Geometry

 Amerykańska marka należy do jednej z niewielu, która oferuje mnogość rozmiarów dla niemal każdego miłośnika wielkich kółek. Sezon 2017 nie będzie wyjątkiem i Air9 RDO będzie dostępny od XS do XL. Nie będzie wyjątków także w kwestii ceny...niestety - 2000 zielonych za "frameset" i od 3,5K USD do 8.5K za w pełni uzbrojoną maszynę. Chcecie pełną specyfikację? Kliknijcie >>TUTAJ<<  Karbonowy AIR 9 RDO pojawi się na półkach już w czerwcu tego roku. A poznańskie Bestie już zacierają pazury...

info: Bikeradar.com.

Foto: Ninerbikes.com