bikeradar colossusMaxxis to oponiarski potentat na rowerowej arenie. Po sukcesie Mammoth’a po prostu nie wypadało nie brnąć dalej w obecnie najszybciej rozwijający się odłam roweromanii, której sercem są tłuste kapcie.

 

Rynek opon fatbike rośnie w zwariowanym tempie. Jak wiemy, kto się nie rozwija, ten przestaje istnieć. Każdy szanujący się producent z oponiarskiego świata musi o tym pamiętać. Jak już wiadomo Maxxis podejmuje rękawicę aby nie zostać w tyle i w 2016 wyjedzie z dwoma nowymi fat-oponami, w tym jeden model w dwóch wersjach, dedykowany na przód i na tył- szacuneczek.

Maxxis Mammoth’s był jedną z pierwszych opon, które idealnie wstrzeliły się w raczkujące tłuste trendy. Model o szerokości 4 cali to było wielkie WOW. Na dzień dzisiejszy Maxxis jest odstawiany w kąt. Tak więc, był to ostatni moment na poszerzenie oferty, która znów pozwoli wrócić producentowi do ścisłej czołówki.

minion duet

www.lacemine29.com

Maxxis Colossus to nowa opona dedykowana dla typowo zimowej aury. Gruby bieżnik składający się z wielu wysokich klocków w znaczących odstępach, zaprojektowany został do penetrowania głębokiego śniegu oraz szukania przyczepności tuż pod nim. W skrócie opona dedykowana do najtrudniejszych i najbardziej wymagających warunków. Bieżnik zapewniający doskonałą trakcję w zakrętach, niestety pociąga za sobą spore opory toczenia. Do budowy opony została zaprojektowana specjalna mieszanka, która ma zachowywać swoje giętkie właściwości w niskich temperaturach. Oponę znajdziecie w 3 wariantach: 60TPI, 120TPI, 125 TPI Tubless Ready. W temacie szerokości kompromisów brak. Maxxis nareszcie się rozszerzył i dobił do rozmiaru 4.8”. Colossus waży w zależności od wersji od 1445g do 1520g- znaczącej nadwagi nie stwierdzono.

 

tyre-image-colossus l

Maxxis Minion to prawdopodobnie pierwsza tłusta guma z odmiennym bieżnikiem dla każdego z kół. Wersja na przód FBF ma dodatkowo wspomagać hamowanie oraz przyczepność w wirażach, tylna opona FBR ma zapewnić trakcję dla napędowego koła- teoretycznie standard. Wprowadzenie Minionów z dwoma odmiennymi bieżnikami przełożyło się na znaczne zmniejszenie oporów toczenia przy niewielkiej utracie przyczepności . Opony także w 3 wariantach, dokładnie takich samych jak Colossus, jednakże waga nieco wyższa, zawierająca się w przedziale od 1550g do 1650g.

tyre-image-minionFBF l

tyre-image-minionFBR l

Maxxis w oponiarskim świecie gra od 48 lat i ciągle plasuje się w ścisłej czołówce. „Wyścigowy” Mammoth zapewnił producentowi wiele chwały i splendoru w roku 2014, jednak w roku 2015 coraz mniej producentów sięgnęło po ich upasione lacze. Absolutną koniecznością było wprowadzenie odświeżonych i szerszych modeli, aby tłusty gatunek Maxxisów zupełnie nie wymarł.

Bartosz Bidas