Od kilku dni w sprzedaży jest nowy, karbonowy Accent FREAK CARBON SET , który może posłużyć do budowy naprawdę ciekawej szutrówki.
Artur Drzymkowski
Gdy dokładnie rok temu intensywnie rozmyślałem nad projektem "Mój Nowy Gravel na sezon 2021", rama Accent Freak była jedną z mocnych propozycji. Niestety jej dostępność (jak i pozostałych opcji) była zerowa, więc projekt został przesunięty na sezon 2022 ;) I tak szczęśliwie się składa że frame set "Dziwaka" właśnie trafił do sprzedaży.
Specyfikacja FREAK CARBON SET
- sztywne osie - przednia 12x100 mm, tylna 12x142 mm
- wewnętrzne prowadzenie pancerzy hamulcowych i przerzutek, w tym wsparcie dla elektronicznych grup Shimano DI2
- mocowanie hamulców flat mount
- zwiększona przestrzeń na oponę i możliwość stosowania kół 650B - fabryczne specyfikacje rowerów Accent Freak wyposażone są w opony o szerokości 43C dla koła 700. Na koła 650B można naciągnąć opony 2,1" czyli 54 mm. Świetnie się taki zestaw sprawdzi na kamienistych, górskich trasach lub nadbałtyckich plażach ;)
- wiele punktów montażowych pod sakwy, torebki i dodatkowe bidony
- standardowe dwa mocowania na bidony wewnątrz przedniego trójkąta. W tym na skośnej rurze są możliwe dwie pozycje (wyższa i niższa), które dają możliwość dostosowania pozycji koszyka i uwzględnieniem wielkości bidonu i/lub wysokością zamontowanej pod górną rurą torby bikepackingowej.
- mocowanie po górnej rurze powalające na eleganckie (bez paskowe) mocowanie torby
- otwory montażowe na widelcu przednim
- otwory montażowe pod bagażnik na tylnych widełkach
- demontowana poprzeczka do mocowania błotnika
- asymetryczny chain-stay - umożliwiający maksymalne skrócenie tylnego widelca, przy zapewnieniu odpowiedniej ilości miejsca dla szerokich opon.
- możliwość montażu przedniej przerzutki na hak (hak można zdemontować)
- Kolory: ultraviolet, niebiesko-żółta, zielono-limonkowa, piaskowa
- Rozmiary: XS, S, M, L
- Cena: 5 299 PLN.
Geometria
Porównując cyferki do aktualnie ujeżdżanego przeze mnie O1 Kode, wnoszę iż pozycję na Freaku miał bym minimalnie bardziej wyciągniętą. Długość tylnych widełek i baza kół wróżą stabilność na szybkich zjazdach i dzielność wspinaczkową. I chyba nie muszę tego podkreślać że z dziką chęcią bym osobiście wszystkie te domysły sprawdził.
Proponowane przez producenta specyfikacje gotowych rowerów prezentują się następująco:
Freak Carbon GRX Di2 |
Freak Carbon Rival |
Freak Carbon Apex |
Freak Carbon GRX |
|
CENA: | 15 799 | 10 999 | 9 499 | 9 499 |
RAMA:
|
Accent Freak, carbon
|
Accent Freak, carbon
|
Accent Freak, carbon
|
Accent Freak, carbon
|
WIDELEC:
|
Accent Freak, carbon
|
Accent Freak, carbon
|
Accent Freak, carbon
|
Accent Freak, carbon
|
STERY:
|
Accent HI-EXE Taper, zintegrowane
|
Accent HI-EXE Taper, zintegrowane
|
Accent HI-EXE Taper, zintegrowane
|
Accent HI-EXE Taper, zintegrowane
|
KORBA:
|
Shimano GRX RX810, 48/31T, 172,5mm
|
Sram Rival 1, 42T, 172,5mm
|
Sram Apex 1, 42T, 172,5mm (XS-170mm)
|
Shimano GRX RX600, 46/30T, 172,5mm (XS-170mm)
|
PRZERZUTKA PRZEDNIA:
|
Shimano GRX RX815 Di2
|
Shimano GRX RX400
|
||
PRZERZUTKA TYLNA:
|
Shimano GRX RX815 Di2
|
Sram Rival 1
|
Sram Apex 1
|
Shimano GRX RX400
|
MANETKI:
|
Shimano GRX RX815 Di2, 2x11
|
Sram Rival 1, 1x11
|
Sram Apex 1, 1x11
|
Shimano GRX RX400, 2x10
|
KASETA:
|
Shimano 105 R7000, 11-32T
|
Sram PG1130, 11-42T
|
Sram PG1130, 11-42T
|
Shimano HG500, 11-32T
|
ŁAŃCUCH:
|
Shimano HG701
|
Sram PC1130
|
Sram PC1110
|
Shimano HG54
|
PIASTA PRZEDNIA:
|
Accent TGR Pro v2, 100x12mm, 28H
|
Accent Win, 100x12mm, 32H
|
Accent TGR TA v2, 100x12mm, 32H
|
Accent TGR TA v2, 100x12mm, 32H
|
PIASTA TYLNA:
|
Accent TGR Pro v2, 142x12mm, 28H, Shimano 11
|
Accent Win, 142x12mm, 32H, Shimano 11
|
Accent TGR TA v2, 142x12mm, 32H, Shimano 11
|
Accent TGR TA v2, 142x12mm, 32H, Shimano 11
|
HAMULCE:
|
Shimano GRX RX810, hydrauliczne
|
Sram Rival, hydrauliczne
|
Sram Apex, hydrauliczne
|
Shimano GRX RX400, hydrauliczne
|
DŹWIGNIE HAMULCÓW:
|
Shimano GRX RX815 Di2
|
Sram Rival 1
|
Sram Apex 1
|
Shimano GRX RX400
|
OBRĘCZE:
|
Accent TGR Pro rainbow, 28H
|
Accent TGR Pro rainbow, 32H
|
Accent TGR, 32H
|
Accent TGR, 32H
|
SZPRYCHY:
|
Pillar double butted
|
Sapim D-Light
|
Pillar double butted
|
Pillar double butted
|
OPONY:
|
Panaracer GravelKing 700x43C, zwijane
|
Panaracer GravelKing 700x43C, zwijane
|
Panaracer GravelKing 700x43C, zwijane
|
Panaracer GravelKing 700x43C, zwijane
|
KIEROWNICA:
|
Accent Furious, 440mm
|
Accent Furious, 440mm
|
Accent Furious, 440mm
|
Accent Furious, 440mm
|
CHWYTY KIEROWNICY:
|
Accent TGR
|
Accent AC-Protape
|
Accent AC-Tape
|
Accent AC-Tape
|
WSPORNIK KIEROWNICY:
|
Accent TGR (S/M-90mm, L-100mm)
|
Accent TGR (S/M-90mm, L-100mm)
|
Accent TGR (XS-80mm, S/M-90mm, L-100mm)
|
Accent TGR (XS-80mm, S/M-90mm, L-100mm)
|
WSPORNIK SIODEŁKA:
|
Accent EXE Carbon, 27,2mm
|
Accent EXE, 27,2mm
|
Accent SP-428, 27,2mm
|
Accent SP-428, 27,2mm
|
SIODEŁKO:
|
Accent Furious rainbow
|
Accent Furious
|
Accent Furious
|
Accent Furious
|
WAGA:
|
9,14 kg
|
9,22 kg
|
9,9 kg
|
9,9 kg
|
Ze zdjęć na instagramie wyśledziłem, że trochę Freaków już w sezonie 2021 latało. Czy dostępność samych frame-setów tę liczbę zwielokrotni? Ilu się znajdzie chętnych na updgrade z aluminiowych ram na karbonowego Freaka? Jestem ciekaw ;)
Zdjęcia: Velo.pl