Najwyższa pora na przedstawienie 2 wariantu, kół lekkich, wytrzymałych, sztywnych… i drogich. Zestaw taki powstanie tylko na sprawdzonych komponentach, z wyższej półki. Wszelkie części są dostępne w Polsce w sklepach stacjonarnych tudzież internetowych. Nasze koła będą toczyć się na sprawdzonych piastach DT Swiss, dokładnie modelu 240. Można oczywiście też pokusić się o najwyższe cacko ze Szwajcarii z łożyskami ceramicznymi, które to na pewno są najbardziej doskonałe w swojej doskonałości :) czyli model 190, ale w ich cenie można mieć komplet kół ściągniętych z USA np.: American Classica.
Bartosz Niezgoda
Dla zwolenników Shimano zostaje tylko model XTR, o którym krąży wiele opinii, ale nie o tym ma traktow
ać ten artykuł. Podstawową wadą tych piast jest fakt, że występują tylko
z mocowaniem tarczy na CL, co nie wszystkim musi odpowiadać.
Idąc dalej przejrzyjmy obręcze. Tu skłaniałbym się ku 3-5 modelom, które są odpowiednio wytrzymałe i lekkie. DT X470, z wagą około 470-500 gram i ceną 180 złotych to najrozsądniejsza propozycja. ZTR reprezentują 3 modele ARCH, FLOW i 355. W cenach ponad 300 złotych za sztukę i wagach ~480 [ARCH], ~530 [FLOW] i ~420[355] to propozycja tylko dla najbogatszych. Przy czym warto dwa razy przemyśleć zakup modelu 355, przy tej wadze, ilości szprych 32, obwodzie i zaplocie na mniej niż 3 krzyże, koło może być po prostu wiotkie szczególnie pod cięższym użytkownikiem.
Na końcu znowu dobieramy szpry
chy. Ograniczę się tylko to 2 najwyższych modeli, mianowicie: Sapim CX – Ray lub ze stajni DT: Aerolite. Szprychy w cenach 11 i 18 złotych
za sztukę; czy warto tyle płacić za około 100 gramów zysku? Oceńcie sami…
Słowem podsumowania taki zestaw wagowo będzie oscylował między 16XX gram, a 18XX w najcięższej wersji. Komponenty od renomowanych dostawców nie powinny nas zawieść, a nawet jak ulegną zniszczeniu [ nie z naszej winy] to przynajmniej w przypadku DT możemy liczyć na wymianę na nowy.
A cenowo, to między 1800 – 2500 złotych, ale za to jaka frajda z posiadania jedynych w swoim rodzaju kół :)