Ten rower na stronie dystrybutora zapowiadany był już na początku roku. Mnie osobiście bardzo zainteresował. Raz że nowoczesna geometria ramy, dwa że polski producent a trzy że segment budżetowy.
Artur Drzymkowski
Octane One Prone 29 anonsowany jest jako wszechstronna konstrukcja, która sprawdzi się w szerokim spektrum zastosowań. Począwszy od żwawego i skocznego ścieżkowca, po długodystansowego włóczęgę na górskie wyprawy. Doświadczenie producenta w dziedzinie sprzętu do dirt jumpingu, pozwala na sądzić iż rower zbudowany na tej ramie wytrzyma naprawdę sporo. Geometrię charakteryzują trzy przymiotniki : "nisko, długo i płasko". Dokładnie to wygląda następująco:
Geometria Octane One Prone 29
Prone 29 | S | >M | L | |
Wheel | size | 29" | ||
Based on | fork travel | 120 / 531 | ||
Reach | mm | 415 | 435 | 460 |
Stack | mm | 627 | 636 | 645 |
Effective TT | mm | 589 | 611 | 638 |
Seat tube | mm | 432 | 470 | 520 |
Chain stays | mm | 425 | ||
BB rise | mm | -60 | ||
Headtube | angle | 66,5 | ||
Headtube length | mm | 105 | 115 | 125 |
ST angle | effective | 74,5 | 74,5 | 74,5 |
Wheelbase | mm | 1132 | 1156 | 1185 |
Producent dopuszcza zastosowanie amortyzatora o skoku 130 mm, co może wypłaszczyć odrobinę kąt główki. Wygięta podsiodłówka wraz z zastosowaniem płaskownika jako elementu dolnych widełek, pozwoliło na uzyskanie krótkiego ogona. Niestety zabrakło miejsca na przednią przerzutkę, co szczęśliwie w dobie szerokiej dostępności różnych napędów 1x, nie jest wielką wadą.
Specyfikacja
Rzecz najważniejsza! Będą trzy wersje kolorystyczne ;)
|
|
Prone 29 pospawany został z customowo formowanych i cieniowanych rur ze stopu aluminium 6061-T6, która w rozmiarze M na ważyć 2.2 kg. Mocowanie tylnego koła jest w standardzie 142x12 mm (oś w zestawie). Główka ramy stożkowa, pod stery IS42/IS52. Tylny hamulec pod mocowanie postmount. Suport to BSA 73 mm. W ramie zastosowano zewnętrzne prowadzenie przewodów (pełny pancerz do tylnej przerzutki) oraz otwór pod przewód do sztycy regulowanej. Tylne widełki mogą przyjąć oponę szeroką na 2,3". Średnica sztycy to 31,6 mm a zacisku 34,9 mm. Prone kompatybilny jest tylko z napędami 1x.
|
Najważniejsze na końcu, czyli kasa. Octane One Prone 29 można zamawiać, będąc przygotowanym na wydatek w wysokości 899 złotych. Obserwując przez kilka dni, stany ilościowe na stronie dystrybutora, można wyciągnąć wniosek, że "idzie jak woda" ;)
W praktyce
Wersja 27.5"
Do bardziej agresywnej jazdy, dostępny jest Prone 27.5, zaprojektowany pod koła 27,5"x2,35" oraz amortyzator 130-140 mm.
Źródło, zdjęcia: https://www.7anna.pl/