Patrząc na katalogi producentów na przyszły sezon rzuca się w oczy jedna prawda, o której już wielokrotnie wcześniej pisaliśmy - plusy to nie fanaberia, ale rzeczywistość. Kellys także dołączył do plusowego mainstreamu.
Michał Śmieszek
Ja wiem, narzekacze powiedzą, że to kolejna okazja do wyciśnięcia z nas kasy, że jednoślady na plusie to porażka. Ale to chyba już na szczęście ta mniejszość, która nigdy nie wsiadła na taki rower i ma zatwardzenie spowodowane zbyt wąskim siodełkiem. Nie wchodząc głębiej w ten czarny protest...na arenie pojawił się nowy pół-tłuścioch - Kelly's Mobster 27.5+!
Ależ jaki on tam nowy, przecież ten model od lat był w ofercie słowackiej marki. Owszem, ale w końcu, ktoś mądry pomyślał, porachował, pokombinował...i voila - ścieżkowy, wszędo-górski Mobster wjechał z przytupem. Jak łatwo się domyśleć zmieniono geometrię, aby Mobster "normalnie" prowadził się na szlaku - wydłużono górną rurę dodając jej większy sloping oraz skrócono ogon. Poza tym lekka cieniowana rama odzwierciedla najnowsze trendy w plusowym segmencie, tzn. na pokładzie znajdziecie sztywne osie, przerzutki Direct-Mount oraz oczywiście rozstaw osi Boost - dziś bez niego plusowce nie mogą się obejść. W gratisie otrzymujecie częściowo schowane okablowanie - dziś już także standard, oraz możliwość podłączenia opuszczanej sztycy "myk-myk".
Oprócz bardzo atrakcyjnej, nie krzykliwej grafiki, Kellys Mobster może pochwalić się równie wyważonym osprzętem przygotowanym pod nowe, ścieżkowe wyzwania. Model oznaczony numerkiem "70", otrzymał mocniejszy amortyzator Rock Shox Revelation o skoku 130mm oraz ostrzejszy napęd 1x11 SLX. Skromniejsza "trzydziestka", skierowana jest do mniej wymagających, doświadczonych użytkowników, którzy zadowolą się niżej sklasyfikowanym RS Recon o skoku 120mm oraz "spokojniejszym" napędem 2x10 Deore/SLX
Słowacki gangster toczy się na 38 milimetrowych obręczach marki własnej, obutych w szerokie opony Schwalbe Nooby Nic 2.8" z serii Performance. Istotnym pytaniem, na które jeszcze nie znamy odpowiedzi jest kwestia pojemności tylnych widełek. Miejmy nadzieję, że jest wystarczająco dużo miejsca, aby pomieścić co najmniej 3 calowe laczki.
Wyhamowaniem całości zajmie się także japońska, pozagrupowa hydraulika klasy Deore.
Cena w naszym kraju raju nie jest jeszcze znana, ale można mniemać iż Mobster uplasuje się gdzieś po środku plusowych widełek. Kochane człowieki, czas zmienić krosiarskie przyzwyczajenia i spróbować czego szerszego - a nóż widelec będzie to Kelly's?
zdjęcia: Kelly's Bicycles