TESTY
Sztyca pneumatyczna Kind Shock, regulowana z kierownicy - po co to komu? Kosztuje niemało, zwiększa wagę, komplikuję konstrukcję roweru, a wszystko po to, żeby młodszy brat mógł łatwiej opuścić siodełko? Taki zbędny gadżet? A może jednak ma bardziej praktyczne zastosowanie?
Maciej Paterak
Czytaj więcej: Wygoda i praktyczność w cenie - test sztycy pneumatycznej Kind Shock
Vee Tire, a co to jest? Jakiś azjatycki chłam, nie warto nawet się nad tym pochylać. Pewno ciężkie i plastikowe, ale testować przecież trzeba wszystko, co się nawinie. Poza tym czasami można się nieźle zdziwić. Czy tym razem?
Mateusz Nabiałczyk
Weź niewielką szczyptę XC, dodaj solidną porcję ścieżkowca, wywal damper żeby nie załagodził smaku, wciśnij kroplę aromatu enduro. Zamieszaj, wypowiedz zaklęcie „jestem hardkorem”, rzuć SPD’kami przez lewe ramię i bach – oto Dust 3.0 A wiecie co? Jest mój.
Michał Bińczak
Duro Tires to międzynarodowy koncern, który powstał w 1945 roku. Ten azjatycki brand produkuje pełne spektrum opon, począwszy od samochodowych, poprzez motocyklowe, ciężarowe oraz rowerowe. Te ostatnie stanowią prawdopodobnie jedynie ułamek całej produkcji, choć katalog dostępnych modeli jest całkiem spory. Kilka lat temu mieliśmy okazję testować model Duro Miner 29, który ujął nas wtedy trakcją, wytrzymałością a przede wszystkim bardzo atrakcyjną ceną. Zachęcony tym pozytywnym doświadczeniem postanowiłem przetestować kolejną gumę ze stajni Duro, model Cypher DB-1078.
Tadeusz Pietrzak
Rozpoczynamy test roweru Northtec Cayon SLX. To już trzecia odsłona flagowego twentyninera naszego rodzimego producenta. Będziemy więc mogli poobserwować jak postępuje ewolucja ;)
Team29er
O celowości używania kasku rowerowego już chyba przekonywać nikogo nie trzeba. Czy jesteś zawodnikiem, kolarzem amatorem, weekendowym turystą lub do pracy pomykasz rowerem, zawsze Twoją głowę powinna chronić jakaś "skorupa". Idealny kask rowerowy powinien być lekki, estetyczny, dopasowany do kształtu głowy, przewiewny a przede wszystkim zapewniać bezpieczeństwo rowerzyście w razie wypadku.
Tadeusz Pietrzak
Gdzie by nie spojrzeć, czy to na witrynę sklepową, stronę internetową producenta lub "kreskę" startową maratonu, wszędzie królują rowery wyposażone w pedały japońskiego potentata Shimano. Można by wręcz odnieść wrażenie, że cały kolarski świat kręci się na shimanowskich espedach lub ich klonach.
Tadeusz Pietrzak
Nie ma zmiłuj każdy rower kiedyś się psuje. Niestety, najczęściej dzieje się to w najmniej odpowiednim momencie np. w czasie dojazdu do pracy, podczas zmagań na maratonie lub gdy mkniemy po górskim szlaku. I wtedy pojawia się on - multitool aka „narzędziownik”, ten jeden jedyny, niezastąpiony, dzięki któremu nasz rower znów odzyska dawny wigor.
Tadeusz Pietrzak
Obok opon najczęściej zmienianymi komponentami w moim rowerze są siodełka. W zasadzie powód zawsze jest ten sam, szukam siodełka uniwersalnego, tego jedynego, najlżejszego, najwygodniejszego, o sportowym profilu i nietuzinkowym „design”. Bo przecież komfortu dla naszych czterech liter nigdy za wiele.
Tadeusz Pietrzak