Rowery typu gravel są od kilku lat na fali wznoszącej popularności. Ciągły rozwój prowadzi w różnych kierunkach rozwoju. Dotychczasowe modele Revolt z kolekcji Giant były dość uniwersalnymi maszynami o wielkim potencje wyścigowym i sprawdzające się w długodystansowej turystyce. Revolt X to zupełnie nowa seria: Skierowana do kolarzy szukających jeszcze większych przygód na szlaku.
Artur Drzymkowski
Revolt X - REWOLUCJA W ŚWIECIE GRAVELI
Seria Revolt od dekady przesuwa granice jazdy po szutrze i w mieszanym terenie. Jako jeden z pierwszych rowerów z gięta kierownicą, zbudowanych do jazdy po wyboistych drogach i żwirze, Revolt pomógł rozwinąć tą dyscyplinę.
Teraz pojawia się zupełnie nowa seria Revolt X. Skierowana do kolarzy szukających jeszcze większych przygód na szlaku. Łączy wydajność i kontrolę, z których Revolt zawsze był znany, z jeszcze większymi możliwościami, gdy teren robi się bardziej wymagający. Nowy Revolt X występuje zarówno w wersji kompozytowej, jak i aluminiowej. Ma nową geometrię dostosowaną do zawieszenia.
Wszystkie modele zawierają widelec amortyzowany o krótkim skoku, zaprojektowany specjalnie do jazdy po szutrze, oraz amortyzowaną sztycę. Wraz z 40 mm skoku z przodu i 25mm z tyłu, oraz z ramą i kokpitem zaprojektowanym pod kątem najlepszego pochłaniania drgań, Revolt X jest dla tych, którzy marzą o atakowaniu zjazdów z prędkością roweru z barankiem i z pewnością prowadzenia roweru górskiego. Wydajność i kontrola. Szybko i przyjemnie.
Nowa geometria ramy charakteryzuje się dużym reachem z myślą o maksymalnej kontroli na żwirze i błocie. Lekki materiał ramy i innowacyjne technologie dają w rezultacie połączenie zwinności i kontroli, które pomogą Ci pewnie pokonywać podjazdy, szybkie zakręty i trudne zjazdy.
FLIP CHIP
Nowa seria Revolt X może być łatwo dostosować do stylu jazdy oraz terenu. Wszystkie ramy wyposażone są we flip-chip umożliwiający zmianę bazy kół i prześwitu tylnej opony. Zintegrowany system składa się z podkładki z offsetem, którą łatwo można poluzować, wyjąć i odwrócić do długiego lub krótkiego ustawienia, używając klucza imbusowego 5 mm.
- Krótka pozycja: Gdy flip chip jest w krótkiej pozycji, baza kół jest krótsza (1026 mm w rozmiarze M). W tej pozycji prześwit na opony wynosi do 42 mm.
- Długa pozycja: Gdy Flip Chip jest w pozycji długiej, baza kół wydłuża się o 10 mm (1036 mm w rozmiarze M) i otrzymuje się dodatkowy prześwit na opony, aż do 53 mm.
JAK TO WPŁYWA NA WRAŻENIA Z JAZDY?
- Krótka pozycja: Krótsza baza kół wpływa na szybsze i bardziej zwinne prowadzenie. To jest świetne rozwiązanie podczas jazdy w mieszanym terenie, który łączy asfaltowe drogi z gładkimi i szybkimi szutrami. Czułość prowadzenia wraz z mniejszą średnicą (i niższą wagą) opon, sprawia, że jest to najlepszy wybór, gdy prędkość, wydajność i dobre prowadzenie ma największe znaczenie.
- Długa pozycja: Długa pozycja wydłuża bazę kół, co dodaje większą stabilność na nierównych drogach szutrowych. Dodatkowy prześwit na opony (aż do 53 mm) pozwala na wybór opon o większej objętości, zwiększając przyczepność i kontrolę. Długa pozycja jest idealna dla tych, którzy jeżdżą po szybkich zjazdach i technicznych podjazdach.
Do wyboru są także różne opcje montażu sztyc: sztyca regulowana/amortyzowana, zapewniająca maksymalną kontrolę, sztyca w technologii D-Fuse lub tradycyjna okrągła sztyca 30,9 mm
REVOLT X ADVANCED PRO
Giant w ramach tej linii proponuje 3 specyfikacje, zbudowane na lekkiej, kompozytowej ramie klasy Advanced, połączona z widelcem o skoku 40 mm. Taki frameset ma przesuwać kolejne granice w zmiennym terenie, na szutrze czy błocie. Flip chip pozwala ustawić bazę kół i zwiększyć prześwit do 53 mm. Możesz wybrać fabryczną sztycę regulowaną/amortyzowaną, sztycę Giant D-Fuse lub standardową, okrągłą sztycę 30,9 mm. Kierownica Contact SL XR D-Fuse dodatkowo minimalizuje zmęczenie, pochłaniając wstrząsy i wibracje.
- Płynna kontrola - Kompozytowa rama została zaprojektowana specjalnie z uwzględnieniem przedniego zawieszenia. Dzięki skokowi 40 mm widelec pochłania uderzenia i wyboje, a Ty możesz jeździć płynniej i szybciej po nierównej nawierzchni.
- Najwyższy komfort - Obniżone widełki górne z rurami o mniejszej średnicy pochłaniają mikrowstrząsy i wibracje. Większe nierówności będą pochłaniane przez amortyzowaną sztycę o skoku 25mm. Kierownica Contact SL XR D-Fuse zapewnia większy komfort bez poświęcania sztywności potrzebnej do pokonywania zakrętów, sprintu lub wspinaczki.
- Dopasowany do terenu - Flip chip w tylnych widełkach reguluje rozstaw osi: krótki dla szybszego, bardziej zwinnego prowadzenia lub długi dla lepszej stabilności przy wysokich prędkości. Długie ustawienie pozwala zamontować również opony o większej szerokości, aż do 53 mm. Możesz użyć dołączonej sztycy regulowanej i amortyzowanej, lub wymienić na autorską sztycę Gianta D-Fuse lub tradycyjną okrągłą sztycę 30,9 mm.