team29er blotniki 1

Ograniczenia? Takie słowo dla twórców polskiej marki 4-bike nie istnieje. Niezliczona ilość wzorów błotników na każdy dzień roku oraz nieprzeciętne, indywidualne projekty to żaden problem. Tematy niemożliwe załatwiane są tu od ręki.

Bartosz Bidas

4-bike to polska firma, której narodziny datowane są na początek roku 2021. To niemałe osiągnięcie w naszym kraju aby w tak krótkim czasie osiągnąć tak spory sukces jakim jest stworzenie rozpoznawalnej marki i udanego produktu.

Na początek kila informacji od Tomka, twórcy firmy 4-bike:

Kiedy i jak narodziła się marka 4-bike? Od jakim produktów zaczynaliście oraz co teraz oferujecie?

Tomek: „Firma się narodziła z początkiem roku 2021, czyli minął nam dopiero rok. Na początku pomysł był takie, że chcieliśmy produkować folie ochronne pod wymiar każdego roweru. Jednak praca ta okazała się nie możliwa do wykonania w sensownym czasie i pieniądzach, bez dostępu do modeli rowerów. Ilość producentów, modeli i rozmiarów rowerów jest tak duża, że jest to nie do ogarnięcia. Próbowaliśmy skanerów 3D i innych sztuczek – wszystko na marne. Ale zebraliśmy przy tym dosyć duże doświadczenie i powstał pomysł zrobienia super folii uniwersalnych. Stworzyliśmy osobne folie na rowery analogowe (bike) i na rowery elektryczne (e-bike). Opracowaliśmy dwa wzory foli o których wyżej wspominałem: Backbone i Standard. No i wprowadziliśmy do sprzedaży folie błyszczące oraz matowe – ma to znaczenie, ponieważ zasada jest taka, że rowery z lakierem błyszczącym oklejamy foliami błyszczącymi a matowe matowymi – no chyba, że chcemy uzyskać odwrotny efekt i np. rower matowy „rozbłyszczyć".

Screenshot 1

folia szosa gravel

zasada jest taka, rowery z lakierem błyszczącym oklejamy foliami błyszczącymi a matowe matowymi

Zupełnie niespodziewanie wpadliśmy na pomysł jak produkować ciekawe błotniki. Było trochę testów i kilka miesięcy dopracowywania produktu, ale ostatecznie udało nam się stworzyć model błotnika, który spełniał nasze oczekiwania. Błotnik miał być dosyć elastyczny (praktycznie nie idzie go złamać), a poza tym, chcieliśmy skończyć z nudnymi błotnikami i mieć swój wkład w to, żeby rowery miały jakiś element elegancji, czy były weselsze, a nawet i zabawne. Ostatecznie możemy produkować nasze błonniki z dowolną grafiką w bardzo dużej rozdzielczości, bo 1200DPI albo tworzymy błotniki, które wykańczamy folią samochodową. Obecnie mamy w sprzedaży około 200 wzorów błotników.

folia ochronna rower 4bike

4bike blotnik1

4bike blotnik2

4bike blotniki rowerowe produkcja4

4bike blotnik rowerowy producent3

Tyle tematem wstępu. Teraz słów kilka ode mnie.

Unboxing.

folia ochronna rower 4bike

W moje ręce trafiła błyszcząca folia Bike Total Standard i mimo że mam matową ramę to wybór ten jest także dobry o czym się zaraz przekonamy. Folię standard aplikujemy na naszą ramę bez żadnych odstępów pomiędzy jej poszczególnymi elementami. Cena kompletu foli na cały rower (cała rama + amortyzator) to koszt: 169 zł, a kupicie ją o tu: klik.

Sam produkt jest ładnie zapakowany, w środku znajdziecie także szczegółową instrukcję montażu. Swoją drogą polecam obejrzeć materiały instruktażowe przed samą aplikacją, które znajdziecie na YT na kanale „4bikepl”. Decydując się na zakup foli ułatwicie sobie życie dobierając do koszyka produktów raklę z filce, płyn do odtłuszczania ramy oraz płyn do aplikacji folii na mokro.

Folie można przyklejać na sucho lub na mokro. Osobiście uważam, że druga metoda jest znacznie łatwiejsza i wybacza wiele błędów osoby, która robi to pierwszy raz. Samo oklejanie uważam za prostą, aczkolwiek żmudną czynność. Na pewno za drugim razem wykonałbym to znacznie szybciej. Pamiętajcie także, że jeśli jakiś element nie do końca pasuje, jest zbyt długi itp. można go w łatwy sposób przyciąć i dopasować do Waszych potrzeb.

Sama aplikacja w telegraficznym skrócie wygląda następująco:

1. Myjemy rower

2. Odłuszczamy ramę

3. Usuwamy zbędne, stare naklejki

4. Usuwamy klej

5. Przygotowujemy sobie naklejki w kolejności założonego planu aplikacji. Warto zacząć od największych elementów.

6. Po wstępnej przymiarce obficie spryskujemy naklejki. Jeśli nie chcecie zostawić śladów własnych palców na ramie lub naklejce też je spryskajcie.

7. Umieśćcie element na ramie w docelowym miejscu.

8. Przy użyciu rakli pozbądźcie się nadmiaru wody oraz powietrza.

W teorii wszystko jest bardzo łatwe. W praktyce wychodzi różnie, jednakże z każdym elementem nabieramy wprawy, więc dochodząc do najtrudniejszych etapów okazują się ona wcale nie takie straszne. Myślę, że 3 godziny powinny wystarczyć, aby zobaczyć efekt końcowy. Mnie efekt końcowy bardzo zadowolił. Pomimo tego, że na matowy lakier nałożyłem błyszczącą folię wygląda to naprawdę bardzo dobrze. Rozbłyszczona rama prezentuje się naprawdę fajnie.

do roweru ochrona folia jaka

folia 4 bike opinie test

folia do roweru test

folia na rower

jaka folia ochronna rower

ochrona roweru folia opinia

oklejanie roweru folia 4 bike

Osobiście na ramie swojego carbonowego roweru enduro folię posiadałem już wcześniej. Folia 4-bike jest cieńsza od tej, którą posiadałem. Plus tego jest na pewno taki, że sama aplikacja na pewno jest łatwiejsza. Folia 4-bike dobrze chroni ramę, a w przypadku uszkodzenia samej folii możemy ją w prosty sposób wymienić na nową. W przypadku zakupu nowych folii nie musimy wybierać już kompletnego zestawu, a jedynie komplet na wybraną część roweru, dzięki czemu powtórna inwestycja nie wiąże się już z większym wydatkiem. Zabezpieczająca folia nie tylko dobrze sprawdzi się w bardziej extremalnych odmianach kolarstwa górskiego, ale także przy rowerach szosowych czy gravelowych. Po kilkuset kilometrach z bujającymi się sakwami, prędzej czy później na każdym lakierze powstaną mało estetyczne uszkodzenia. Zwłaszcza tutaj warto zabezpieczyć ramę folią.

Customowe błotniki 4-bike.

team29er blotniki 1

W ofercie firmy znajdziemy niezliczoną ilość wzorów. Jest naprawdę ogromna szansa, że trafią one w gusta prawie każdego rowerowego maniaka. Gdyby jednak tak się nie stało, istnieje możliwość stworzenia błotników według własnego, spersonalizowanego projektu. Możliwości więc mamy nieograniczone. My zdecydowaliśmy się na stworzenie indywidualnego błotnika z logiem naszego teamu. Myślałem, że na niestandardową produkcję przyjdzie nam czekać dość długo. Nic bardziej mylnego. Indywidualne projekty wysyłane są równie szybko co produkty będące dostępne od ręki na półce u Sprzedającego.

blotniki rowerowe producent

blotniki rowerowe 4 bike

jaki blotnik do roweru

Główną rolą błotnika jest ochrona goleni amortyzatora przed uderzeniami kamieni oraz wszelkimi innymi zabrudzeniami. Tego typu błotniki spełniają bardzo dobrze swoją rolę. Produkty 4-bike poza powyższym oczywistym przeznaczeniem mają także za zadanie estetyczne ożywienie naszej maszyny. Błotniki naprawdę przykuwają uwagę ogromnej liczby osób niezależnie czy to w opakowaniu na stoisku czy na szlaku rowerowym. Błotniki jak wspomniał Tomek, są bardzo elastyczne, dzięki czemu są wręcz niezniszczalne. Uderzenie, które spowoduje ekstremalne wygięcie błotnika normalnie powinno zakończyć się pęknięciem materiału, jednakże tutaj takiego zjawiska po prostu nie ma. Błotnik wraca do swojego poprzedniego kształtu i położenia. Jeśli ktoś jednak łudzi się, że ten błotnik ochroni Ridera od błota, to niestety muszę Was rozczarować- tak się nie stanie :)

team29er blotnik opinia

jaki błotnik rowerowy wybrać?, błotnik rowerowy MTB enduro, błotniki do roweru MTB, błotniki do rowerów XC

blotniki rowerowe sklep

4 bike blotniki rowerowe sklep

folie ochronne do rowerów Enduro, folie ochronne dedykowane dla wybranych modeli rowerów, błotnik rowerowy pod amortyzator, folie ochronne dla rowerów szosowych i graveli

producent blotnikow rowerowych 4 bike

Podsumowując. Uważam, że produkty 4-bike to bardzo udane propozycje. Folia jest bardzo prosta w aplikacji i do tego skuteczna. Customowe błotniki są świetną propozycją reklamowania swojej marki, teamu czy stworzenia najbardziej odjechanego projektu jaki mamy w głowie. Przy wszystkich powyższych zaletach dodatkowo wspieracie polską firmę. Nie pozostaję Wam więc nic innego jak tylko zakup, którego możecie dokonać na stronie producenta (www.4-bike.pl), na allegro oraz w lokalnych punktach sprzedaży.