GIANT REIGN E+ 2 - TEST POTĘŻNEGO ELEKTRYKA ENDURO
Gdy dowiedziałem się, że GIANT REIGN E+ 2 trafił w ręce Michała, mój świat na chwilę stanął, a bodźce z otoczenia przestały do mnie docierać. Pomyślałem sobie „ale dlaczego?”. Michał, jako że ma miękkie serce oczywiście zgodził się oddać mi ten rower kwitując krótko „Bartek, który to już z kolei elektryk którego będziesz ujeżdżał, ja też bym chciał…”OCENA KURTKI ROGELLI FREEZE - WYKRZESAĆ TROCHĘ CIEPŁA
"W pi*du zimno i wieje!", a to dopiero początek okresu jesienno-zimowego (a już w sumie bardziej zimowego), który do tej pory był dosyć łaskawy, czasami wręcz późno letni. Ale przyszedł w końcu ten weekend, gdzie niże i wyże postanowiły zrobić sobie hulankę nad Europą. Ta swojska zabawa dla nas rowerzystów to znak, że....OKULARY TYGU FLOW - ABY WIĘCEJ WIDZIEĆ
TYGU - założona w 2017 roku w Żywcu, to marka znana przede wszystkim pasjonatom jazdy na rowerach enduro i trial. To właśnie na ich potrzebach głównie koncentruje się produkcja firmy. Tygu przygotowując nową kolekcję odzieży nie zapomina o kolarskich dodatkach. Od niedawna w jej ofercie znaleźć możemy również okulary rowerowe. Jak na razie zawartość katalogu stanowią dwa modele TYGU Flame i Flow. Ja do testu wybrałem te ostatnie ze względu na szerokie spektrum ich używania od MTB poprzez szosę do gravela.Diabelski Bike Challenge 2023 – relacja
Udział w Diabelski Bike Challenge miał być głównym startem mojego sezonu 2023. Ostatecznie na dzień dzisiejszy, z różnych nie w pełni zawinionych przeze mnie sytuacji, okazał się jedynym. Ale gdyby ktoś mi kazał z obfitości imprez wybrać jedną, był by to właśnie #Diablak! Artur DrzymkowskiRogelli WADDED 2.0 - test kurtki zimowej
Dzięki współpracy z marką Rogelli, mieliśmy okazję przetestować kilka produktów z ich bogatej oferty. A że #winteriscoming to poniżej przedstawiam Wam swoją opinię na temat zimowej kurtki hybrydowej Wadded 2.0. Artur DrzymkowskiSyberyjskie mrozy nie straszne - AM Cycling Ultra Cargo
Często piszę, że lubię jeździć nawet w zimie, ale bez dobrego ubioru byłoby to może nie niemożliwe, ale na pewno karkołomne. Dotychczas największy problem miałem z odpowiednio ciepłymi spodniami, kiedy temperatury mocno spadały poniżej zera. Rozwiązaniem okazały się spodnie od AM Cycling o nazwie Ultra Cargo. Maciej PaterakAuthor Dexter 29 i inne ninery zza południowej granicy
Na 2010 rok Author przyszykował budżetowego 29era. Dexter bo o nim mowa, niczym nas nie zadziwi. Alu rama, ciężki, olejowo - sprężynowy M29, napęd z pogranicza Alivio/Deore i hamulce Tektro Auriga Comp, to żadna rewelacja.
Bartosz Niezgoda
Czytaj więcej: Author Dexter 29 i inne ninery zza południowej granicy
Krzywy Ritchey WCS, czyli jak poprawić ergonomię
Pamiętam jak dziś swoją pierwszą jazdę na 29'' kołach. Jedną z myśli, która nieustannie kołatała mi w głowie było „ za wysoko ta kierownica, za wysoko”. Usunięcie podkładek dystansowych pod mostkiem tylko trochę poprawiło moją pozycję. I tak zaczęły się moje poszukiwania kierownicy idealnej.
Tadeusz Pietrzak
Czytaj więcej: Krzywy Ritchey WCS, czyli jak poprawić ergonomię
Rama 29er, na tropie idealnego hardtaila
Tym razem podejmę próbę wirtualnego stworzenia idealnej ramy górskiego sztywniaka na 29” kołach. Za bazę, punkt odniesienia posłuży mi posiadany Felt w rozmiarze 19,5”, któremu w moim mniemaniu niewiele brakuje, by móc nazwać go wzorem. Proszę wziąć pod uwagę, że pacjent ma 187cm wzrostu i proporcje ciała , które nie odbiegają od norm.
Mateusz Nabiałczyk
Merida i jej 29ery - Twentynine SL Disc oraz Twentynine Racing Disc
I stało się nieuniknione! Merida wypuszcza 2 modele rowerów na wielkich kołach. Są to Twentynine Racing Disc oraz Twentynine SL Disc, w cenach odpowiednio 11 999 i 16 999 Kr. A oto specyfikacja i kilka fotek.
Bartosz Niezgoda
Czytaj więcej: Merida i jej 29ery - Twentynine SL Disc oraz Twentynine Racing Disc
Lekkie koła 29er - part 2
Najwyższa pora na przedstawienie 2 wariantu, kół lekkich, wytrzymałych, sztywnych… i drogich. Zestaw taki powstanie tylko na sprawdzonych komponentach, z wyższej półki. Wszelkie części są dostępne w Polsce w sklepach stacjonarnych tudzież internetowych. Nasze koła będą toczyć się na sprawdzonych piastach DT Swiss, dokładnie modelu 240. Można oczywiście też pokusić się o najwyższe cacko ze Szwajcarii z łożyskami ceramicznymi, które to na pewno są najbardziej doskonałe w swojej doskonałości :) czyli model 190, ale w ich cenie można mieć komplet kół ściągniętych z USA np.: American Classica.
Bartosz Niezgoda
Trening – ogólne podstawy
Mateusz Nabiałczyk
Optymalna pozycja na rowerze XC – fakty i mity
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: Optymalna pozycja na rowerze XC – fakty i mity
Chwyty kierownicy Ergon GX1 - sztuka kompromisu
Ból nadgarstków, drętwienie palców po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na rowerze. Jeśli jest to przypadłość która was dotyczy to ten artykuł napisałem dla Was. Jeśli natomiast nie macie takich problemów, to Wam zazdroszczę.
Tadeusz Pietrzak
Czytaj więcej: Chwyty kierownicy Ergon GX1 - sztuka kompromisu
Lekkie koła do 29er
W poprzednim artykule na temat kół do naszego 29era opisałem najtańsze rozwiązanie. Nadszedł czas na przedstawienie propozycji kół lekkich. Zaprezentuję 2 warianty; dla osób z bardziej i mniej zasobnym portfelem. Koła lekkie, budżetowe. Mogą budzić sporo kontrowersji ze względu na zastosowane komponenty.
Bartosz Niezgoda
Niskobudżetowe koła do 29er
Rynek kół do 29era wbrew pozorom nie jest ubogi. Za wielką wodą istnieje multum setów różnych producentów w pełnej gamie cen. Jednak nie o tym będzie prawił ten artykuł. Postaram się doradzić na jakich komponentach złożyć własny zestaw kół. Przybliżę kilka wariantów: budżetowy, wytrzymały i lekki. Niech Was też nie zdziwi fakt, że obręcze, których w Polsce jest mały wybór będą się powtarzać w różnych wariantach. Opisywane będą tylko koła pod hamulce tarczowe [z mocowaniem tarczy w standardzie IS oraz Centerlock] z racji, iż praktycznie nie spotyka się ram 29er z możliwością montażu hamulców typu V-break.
Bartosz Niezgoda
Racing Ralph 29x2.25 - opona do wyścigów XC
W 29erze, jak w każdym innym rowerze ważne jest ogumienie. Często przeszukujemy Internet, fora rowerowe w poszukiwaniu opinii, aby wybrać tę jedyną - najlepszą. Musi spełniać wiele wygórowanych wymagań. Być lekką, ale nie łapać snejków, mieć dobrą trakcję na suchym podłożu, jak i w błocie i na korzeniach i kamieniach i piasku i… takie rzeczy wiadomo tylko w Erze. Nie czarujmy się, nie ma opony idealnej, która spełniłaby wszystkie nasze wymagania. Producenci prześcigają się w nowych rozwiązaniach, zmniejszając wagę i zachowując zarazem dobre właściwości jezdne. W tym tekście przybliżę oponę Racing Ralph 2.25.
Bartosz Niezgoda
RST M-29 - amortyzator olejowo-powietrzny pod 29"
Firma RST jest znana choćby z nazwy prawie każdemu, kto interesuje się tematyką rowerową. Po zalaniu rynku różnymi modelami, instalowanymi prawie we wszystkich markach i typach rowerów można było wyrobić sobie na ich temat opinię; opinię na wskroś negatywną. Widelce owego producenta nie zyskały aprobaty bardziej świadomych i dojrzałych rowerzystów; często nie wytrzymywały nawet 1000 km, gdy zaczynały się z nimi dziać dziwne rzeczy.
Bartosz Niezgoda
Czytaj więcej: RST M-29 - amortyzator olejowo-powietrzny pod 29"
Strona 141 z 142